Kako sam smršala 100 kilograma?

Razno

Nikad mi nije bilo jasno kako dobri geni samo zakače holivudske glumice koje svoje savršeno telo vrate pet minuta posle porođaja i kako moji geni nisu tako “savršeni“. Ja iz porodilišta izađem kao da sam još uvek trudna.

Zašto jedem za dvoje?

Od momenta kada ugledam liniju na testu za trudnoću ne(svesno) počne period jedenja za dvoje. Iskreno – to je pravo prežderavanje. Bilo kako bilo, trudnoća mi je uvijek inspiracija da se pozabavim hranom, jer sam bila gladna 24 časa.

Znate one lude žudnje kada vam se u isto vreme jedu kiseli krastavci i sladoled, piletina i čokolada, hleb i testenina. E, ja sam bila upravo ona koja je jela sve! Bez izuzetka.  Četiri puta.

Četiri puta u šest godina sam se u proseku ugojila po 25 kilograma

Nakon porođaja počinje predivan period – život sa novim članom porodice, ali i naporan period – poređenje sopstvenih potreba sa potrebama bebe. Često sam osećala grižu savesti na samu pomisao da želim da se vratim u formu, a imam malu bebu, kojoj sam zaista posvećena maksimalno. Tako su mi se emocije smenjivale iz dana u dan. A često se dešavalo da sam gubila i želju da se vratim u formu, jer sam mislila da je to nemoguće.

Pravilna ishrana i pravac teretana – i tako četiri puta

Pre četiri meseca počela sam da vežbam tri puta sedmično sa fenomenalnim trenerom Nikolom Stamenkovićem. Prvi treninzi su najteži, jer znam šta me čeka i nikako nije bilo lako. Ali, bitno je imati trenera koji zna da vaš trening, režim ishrane i plan mršavljenja treba da bude prilagođen majci s bebom, odnosno decom.

Krenuli smo lagano i bazirali se uglavnom na čučnjeve,iskorake… aerobne vežbe kao što su brzo hodanje i lagano trčanje, kako bih skinula kilograme. Prvih dana imala sam konstantnu upalu mišića, ali podnošljivu.

Bilo je dana kada sam morala da popijem i tabletu za bolove, a svaku noć sam pila magnezijum protiv grčeva i za opuštanje mišića.

Ne želim da se sećam prvih treninga!

Psiha mi je bila najveći neprijatelj. Iako kroz ovaj proces mršavljenja prolazim već četvrti put, iznova sam se suočavala sa svim onim momentima nedoumice: idem, odustajem, ne mogu ja ovo, a na kraju sam se ipak izborila i dočekala prvo merenje nakon 12 treninga.

 

Preokret! ili Kako sam smršala 100 kilograma?

Nakon merenja smo uporedili rezultate sa početka treninga, 5 kg manje i izgubila sam nekoliko centimetara u obimu. To su oni momenti kada pobedite sami sebe.

Sada radimo celo telo sa naglaskom na problematične delove, i to sa sopstvenom težinom. Neretko viđam nove mame kako i nekoliko meseci nakon porođaja nose široke ili čak trudničke majice. Znam da se tako ublažuje doza nesigurnosti, ali se i opustimo a vreme prolazi.

Uvek nosim uže stvari

I upravo me to tera da smršam, jer mi smetaju naslage koje kipe iz farmerica, i nervira me konstantno povlačenje majice kako bih sakrila svoju veliku stražnjicu. Nakon nekog vremena kada izgubim na težini i osetim da su mi te stvari postale udobne, vadim iz ormara manji broj, i krećem dalje.

Tražila sam od Nikole da mi napravi plan ishrane koji sa četvoro dece mogu pratiti.

Ah ta ishrana…

Kada mi je Nikola dao plan, mislila sam da se šali – pet badema. Kinoa. Što manje kafe?!

Prvo sam se dooobro počastila oproštajnom večerom. A na prvom treningu… Bila sam najgladnija osoba na svetu. Glad, griža savesti, razmišljanje o hrani, pa još malo gladi.

Ova faza traje oko dve nedelje. I to je to. Ne duže. Organizam mi se nakon tog perioda navikao i sve je bilo puno lakše. Imala sam i onda krize, imam ih i danas, ali kada se setim truda i vremena i koliko je teško izgubiti sve te kalorije u teretani, ne pada mi na pamet da se vratim na isto!

Malo po malo i promene su se počele dešavati, jela sam zdravo i napokon sam zapamtila reč – kinoa.

U teretanu idem sa zadovoljstvom, a svojoj porodici se vraćam srećna, kao i svojim obavezama. Ako se pripremate i kupujete blendere, sokovnike i ostala zavaravanja, zaboravite to i počnite sada.

Prvo izbacite hleb i slatko – i eto vam početka, ništa jednostavnije.

Šta je onih dve nedelje dana krize u odnosu na to koliko dobijate za ceo život?!

Marija

Kada žena sme da počne da trenira posle porođaja?

Vrlo brzo. Uz podršku svog lekara, nema potrebe čekati šest meseci za zdrav start. Već posle dva ili tri meseca potpuno je bezbedno vratiti se treningu – ili sa treninzima tek početi. Naravno, ne kao iskusni crossFit ljubitelj, već adekvatno i bezbedno.

Marija je naš živi primer! Nije bilo lako, ali je veoma moguće.

Ukoliko ste se prepoznali u Marijinoj priči i želite bezbedan start uz profesionalnu podršku, svoj BESPLATNI trening zakažite klikom na baner ispod.

Jedan komentar

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *