Šta su zapravo rezultati treninga?

Trening

Svi hoćemo rezultate, to nije tajna. Želimo da smanjimo obime ili da povećamo snagu, želimo da se ne zadišemo kada se penjemo stepenicama ili da imamo kondicije da se igramo sa živahnim detetom po ceo dan. Isto tako nije tajna da većina nas želi da se probudi sa ravnim stomakom, razvijenim bicecpsima, ili pak sa sposobnošću da istrčimo maraton.

Iako smo načuli razne priče o magičnim pilulama, prahovima i dijetama, rezultati preko noći jednostavno nisu mogući. Baš zato što ne vidiš neku veliku promenu odmah posle treninga, nekada može biti teško da odrediš da li zaista postižeš svoje ciljeve.

Ali ipak postoje naznake da si na pravom putu. Ako je tvoj trening zaista dobar, sigurno ćeš iskusiti rezultate čak i pre no što ostvariš svoj krajnji cilj. Pored onih očiglednih (smanjenje obima, uvećanje snage, i ostalo), naići ćeš i na one neočekivane.

Šta znači rezultat

Prvo, da pojasnimo šta znači rezultat. Rezultat je smanjiti kilažu, ili povećati mišićnu masu, ili poboljšati krvnu sliku, ili smanjiti bol u nekom delu tela, ili… Jednostavno rečeno, rezultati treninga su relativni. Zavisiće isključivo od onoga što sebi postaviš kao cilj.

Koliko ljudi, toliko ćudi, toliko ciljeva, a toliko i rezultata. Ipak, redovna fizička aktivnost sa sobom donosi određene prednosti i određene rezultate, ma koji ti je krajnji cilj treninga. Kada primetiš da se to dešava, sigurno si na dobrom putu.

Ali, pre nego što nastavimo, moramo razjasniti jedno izrazito pogrešno shvatanje – kakva je veza između kilaže i rezultata.

Kilaža nije (uvek) merilo uspeha

Tokom nebrojeno puno treninga i uspešnih trenažnih procesa, primetili smo da mnogo ljudi još uvek veruje da ako se broj na vagi menja, to sigurno znači da uspevamo. Ovo je najizraženije kada je krajnji cilj mršavljenje, ali se dešava i kod ostalih trenažnih procesa.

Ako je tvoj cilj mršavljenje, u nekom momentu može da se desi da ti se obimi smanjuju, ali da tvoja kilaža ostaje ista. Zvuči zbunjujuće, ali ovo je zaista jedna od najboljih naznaka da su rezultati treninga odlični!

Jednostavno je – mišići su se izgradili, što je smanjilo obime različitih delova tela i tvoj procenat masnih naslaga, ali kilaža je ostala ista. Razlog zašto se ovo dešava je to što iako 1kg masti jeste težinski jednak 1kg mišića, taj 1kg masti zauzima mnogo veću površinu na našim telima. Tako da ako primetiš da ti treba manji broj odeće, ali da isto težiš, ovo zapravo znači da je tvoje telo fizički jače, oblikovanije, da se tvoja kondicija znatno poboljšala – to su pravi rezulati treninga i ono što dolazi sa redovnom fizičkom aktivnošću.

Broj koji se pojavljuje na vagi je, zapravo, prilično nestalan. Jedan dan imaš 2kg više, a drugi dan 1kg manje, pa treći dan se desi nešto treće. Razlog ovome je često zadržavanje vode, što, naravno, utiče na kilažu. Ipak, vaga pokazuje samo težinu – ona nikada ne može izmeriti procenat masti, ukupno zdravlje, i ne može da prepozna da su se tvoji obimi smanjili.

Imaj na umu da je mnogo bolje merilo rezultata treninga procenat masnih naslaga i procenat mišićne mase. Kilaža jeste korisna, ali nemoj dopustiti sebi da ti to bude najvažnija stvar.

Skriveni i iznenađujući rezultati treninga

Sve što je dobro iziskuje volju, trud, i vreme. Isto tako i sa treningom. Svoj krajnji cilj nećeš postići posle samo nedelju dana, ali ipak ćeš iskusiti rezultate treninga. Samo neki od njih su:

Prvo i osnovno, redovan trening ima povoljan uticaj na naše kardiovaskularno zdravlje. Redovna fizička aktivnost pomaže zdravlju srca i smanjuje rizik od srčanog udara i šloga. Trening takođe može da smanji loš holesterol i da ukupno poboljša krvnu sliku. Naravno, ljubav prema fizičkoj aktivnosti, ne samo treningu, sprečava i gojaznost, što dalje čuva naša srca.

Kad kreneš sa redovnim treninzima, primetićeš da imaš više energije nego pre, iako se nekoliko puta nedeljno trošiš. Ovo je zato što redovnom fizičkom aktivnošću poboljšavaš svoju izdržvljivost i uvećavaš svoju kondiciju. Zato sada možeš lako da izdržiš sve ono što te je ranije umaralo, a imaćeš dodatne energije na pretek!

Sa redovnom aktivnošću, dolazi i bolji san. Jedna studija je pokazala da 150 minuta umerenog do intenzivne aktivnosti nedeljno pospešava kvalitet sna za čak 65%. Energija koju utrošiš tokom treninga simuliše rekuperativne procese tokom spavanja i tako ti daje dublji san. Znači da ako primetiš da odjednom ustaješ sa osmehom na licu i pre alarma, to je sve zbog redovnih treninga!

Još jedan rezultat treninga je mnogo bolje raspoloženje. Nije tajna da fizička aktivnost ima veoma povoljan uticaj na naše mentalno zdravlje. Da bi najbolje osetili uticaj treninga na raspoloženje i mentalno zdravlje, potrebno je bar 4 nedelje redovnih treninga, a posle 10-12 nedelja možeš osetiti najbolji uticaj treninga.

Postoje neke naznake da trening povoljno utiče na zdravlje naše kože. Jedno istraživanje pokazalo je da redovna aktivnost umerenog intenziteta može da poveća prirodne antioksidante u telu, što pomaže u zaštiti ćelija. Čak se pokazalo da redovni treninzi mogu da pomognu u odlaganju znakova starenja.

Ishrana je deo treninga

Možda je teško za čuti, ali pravilna ishrana je isto toliko bitna koliko i trening. Bez ovoga, rezultati treninga će ili biti mizerni ili nikad neće ni stići. Menjanje naših navika tako da se uhvatimo jabuke umesto Smokija je jedna od najbitnijih stvari što se tiče postizanja rezultata, ali i zdravog života. Iako su lava torte ukusne i sasvim u redu s vremena na vreme, one jednostavno nemaju neophodne supstance za naše telo.

Bilo da aktivno treniramo ili ne, našem telu je neophodna kombinacija proteina, vlakna, ugljenih hidrata i zdravih masti kako bi funkcionisalo najbolje što može. Znamo da nedostatak vitamina C prouzrokuje skorbut, ili da nedostatak vitamina D smanjuje gustinu kostiju, znamo da ono što stavljamo u sebe, kao i ono što ne stavljamo u sebe, može veoma ozbiljno da utiče na naše zdravlje.

Zašto bi onda bilo drugačije kada treniramo? Valjani rezultati treninga dolaze tek kada je ishrana pravilna – tako će tvoji mišići imati sve im treba za razvoj i rast, a masne naslage će nastaviti da se tope. Tvoj trener, zajedno sa stručnjacima, može da ti pomogne i u ovome – analiza jelovnika i individualni plan ishrane će ti biti neophodni ako želiš apsolutni maksimum od svojih treninga.

Rezultata nema bez odmora

Još jedan neizostavan deo trenažnog procesa ako ikad želiš da vidiš rezultate treninga je period odmora. Oporavak našeg tela nakon treninga je ključan za postizanje rezultata. Tokom tog perioda naše telo vraća izgubljene energetske resurse, čisti metaboličke nusproizvode,ulazi u period adaptacije koji služi uvećanju fizičke sposobnosti, a sve to nas dovodi bliže krajnjem cilju.

Zato poslušaj svog trenera kada ti kaže da treba da spavaš od 7 do 8 i po sati dnevno, i da ne smeš da intenzivno treniraš baš svaki dan. Iako ti se možda ne sviđa ili ti se čini kao da nema smisla, dani kada treniraš mnogo manjim intenzitetom su ipak jedan korak bliže tvom cilju.

Nadamo se da smo ti pokazali koje sve rezultate treninga možeš da očekuješ – čak i pre no što postigneš svoj krajnji cilj. Samo nemoj zaboraviti da pravi učinak rezultata nastupa posle 3 do 6 meseci redovnog treninga – zato ne odustaj!

Ako te zanima kako bi izgledao baš tvoj trenažni proces ili ako već znaš da želiš da promeniš svoj život na bolje, klikni na baner ispod i zakaži BESPLATNO savetovanje!

Jedan komentar

  1. Titan Fitness Camp je prvi fitness camp u Srbiji!Najbolji i najpredaniji treneri u gradu. Uz dobru saradnju sa svojim trenerom, rezultati su zagarantovani.Trening – lek za stres! Jedan od boljih osecaja je onaj posle dobro odradenog treninga .

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *