Jutarnji trening – da ili ne?

Trening

Jedna od čestih tema o kojima se priča u fitnesu jeste da li je dobro trenirati ujutru ili nije. Dva su stalno podeljena mišljenja – oni koji govore da jutarnji trening šteti organizmu i telu; dok se drugi kunu u jutarnje treninge. 

Bitno je napomenuti da su treninzi koji se rade u lošim uslovima uvek opasni za naše zdravlje – ukoliko bez pripreme radimo jak trening snage sa velikim težinama, nezagrejani ili ukoliko ceo dan nismo ništa jeli, a pokušamo da na traci istrčimo 15 kilometara. 

Odgovor na pitanje…Da li je dobro trenirati ujutro ili ne? 

U ovom blogu navešćemo razloge za i protiv,  jer različiti tipovi treninga odgovaraju različitim tipovima ljudi. U razlozima za i protiv pronaći ćete svoj odgovor kom god tipu ljudi pripadali. 

Nekim ljudima nikada neće prijati jutarnji trening

Ovi ljudi vole da spavaju, dugo se razbuđuju i vole svoju jutarnju rutinu. Ukoliko ove ljude pokušamo da razbudimo pre “njihovog vremena”, nijedan pokušaj motivacije neće biti od koristi. Svaki pokušaj podsticaja da ove ljude pošaljemo na trening u šest ili sedam izjutra rezultiraće samo prevelikim pritiskom i opterećenjem, i ovi ljudi će brzo odustati.

Zašto?

Ne možete da dozvolite smanjenu produktivnost tokom dana

Jedan od razloga može biti da klijent radi posao koji je jako zahtevan, koji iziskuje 100 odsto fokusa i trening koji bi nam oduzeo sat ipo vremena dužeg spavanja ili osećaj umora posle jakog treninga i vreme oporavka bi moglo loše da utiče na produktivnost. Ako ste vi ta osoba – trening ujutro nije najbolja opcija za vas. 

Nemate dovoljno disciplinovan život

Drugi razlog može biti to da osoba koja trenira rano ujutru mora da ima jako disciiplinovan život – mora da leže na vreme kako bi bila sposobna da ustane, uradi kvalitetan i kompletan trening i ima dovoljno energije za ostatak dana. Ako legnemo u 2 ujutru i odemo na trening u 7 i odmah posle toga na posao, posle kog nas čekaju deca i porodica – ovaj tempo biće neizdrživ. Ukoliko nastavimo da na ovaj način forsiramo telo, ovaj tempo mogao bi da se loše odrazi i na naše zdravlje. 

Dugogodišnji ste i aktivan vežbač

Ukoliko je osoba aktivni vežbač sa dugim stažom – neko ko radi zahtevne i teške treninge snage, crossfit, treninge na kojima se čuči, gura i povlače velike težine – ukratko, sve ono što bi moglo da izloži telo ozbiljnim naporima – jutro nije idealno vreme za takvu vrstu fizičke aktivnosti. Telo se ujutro tek razbuđuje i nije na vrhuncu mogućnosti što se snage tiče. Ukoliko ste vi ova osoba – trening popodne je mnogo bolja opcija. Uostalom, većina sportskih takmičenja – Olimpijske igre, fudbalske utakmice… održavaju se uvek u popodnevnim časovima, zar ne? 

Uredan život – dugo radno vreme

Sa druge strane, ukoliko vodite uredan život, često radite i duže od osam sati vrlo zahtevan posao, koji vam ne ostavlja prostora da trenirate nakon radnog dana; ukoliko se lako budite i ležete na vremejutarnji trening je prava i jedina opcija za vas. Trenirajte, razbudite organizam, ubrzajte metabolizam i puni energije idite na posao. 

Želite da smršate

Ukoliko ste neko ko želi da smrša – jutarnji trening je dobra opcija. Metabolizam trošenja masti je najaktivniji od 7 do 9 časova ujutro, a kada dobro isplaniran trening radimo na prazan stomak, u pravim energetskim zonama možemo imati još bolji efekat. 

Možete da trenirate samo kada deca nisu kod kuće

Ukoliko vaš životni tempo diktiraju porodične obaveze i možete da odvojite vreme za sebe samo kada decu odvedete u vrtić ili školu – jutarnji trening je win-win situacija za vas. Organizam se, spremajući decu za njihove dnevne aktivnosti, polako budi i postiže radnu temperaturu. Imaćete prostora da se u potpunosti posvetite deci, a kada se oni posvete svojim dnevnim aktivnostima – imaćete dovoljno vremena za sebe. 

Pronašao/la sam se  – kako dalje? 

Kako biste bili zadovoljni rezultatima treninga potrebno je uklopiti ove faktore:

Mnogo je načina na koji možemo sebi da priuštimo kvalitetan odmor od svakodnevnih obaveza, kao i bolji kvalitet sna, a protokol za kvalitetniji san bio je jedna od tema našeg bloga.

Upravo smo pokazali da i deo dana kada trenirate može biti ključan za dobre rezultate treninga. 

Ukoliko imate bilo kakve nedoumice koje se tiču ishrane i treninga, ukoliko želite da promenite svoje loše navike i aktivirate se, a niste sigurni odakle treba da počnete, klikom na baner ispod zakažite besplatne konsultacije u Titan Fitness Campu. Merenjima i testiranjima pronaći ćemo rešenje koje vam u potpunosti odgovara, a treninzi i plan ishrane će se uklopiti u vaš životni stil i dnevne aktivnosti kako biste bili zdravi, kako biste se osećali dobro  i što pre došli do rezultata.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *