Kako ojačati imunitet u doba korone?

Ishrana Razno

Virus COVID-19, poznatiji kao korona virus je došao iznenada i sve nas zatekao nespremne. 

Trenutno se celom svetu dešava nešto što smo do sada gledali na filmovima, u bioskopima jedući kokice, a sada smo mi glavni glumci filma koji je nažalost realnost. 

Kako se virus proširio i zbog čega, više nije pitanje. Opasnost postoji, svako može da se zarazi i prenese zarazu, a posledice mogu da budu mnogo ozbiljnije nego kod virusa koji se pojavljuju gotovo svake zime. 

U ovim trenucima moramo biti društveno odgovorni, kako ne bismo ugrozili ni sebe ni druge. Ono što je jednako važno jeste jačanje soptvenog imuniteta koji je prvi na udaru ovog virusa. 

Na pitanje kako ojačati imunitet ovih dana daje se na stotine odgovora, od strane stručnih, ali i nestručnih lica, pa moramo pametno filtrirati informacije. 

Potrudili smo se da vam damo što više tačnih i korisnih informacija koje možete da počnete da primenjujete odmah, kako biste se što bolje zaštitili i očuvali svoje zdravlje. 

kako

Šta je imunitet?

Imunitet je sposobnost organizma da se brani od različitih bolesti, virusnih i bakterijskih, gljivičnih infekcija kao i svih štetnih bioloških i hemijskih materija. 

Urođeni imunitet najčešće nasleđujemo od majke, pa je za žene posebno važno da vode računa o svom zdravlju i navikama u ishrani tokom trudnoće, a posebno kada doje kada se urođeni imunitet bebe gradi. 

Sa druge strane je stečeniimunitet. 

70% imunog sistema se nalazi u crevima i najčešći uzrok mnogih bolesti nastaje “ trovanjem hranom“  tj. hranom koju konzumiramo, a ne primećujemo da nam škodi. Ovakav način ishrane često traje godinama i polako slabi naš imunitet i pospešuje razvoj bolesti.

 

Kako ojačati imunitet? 

Pravila zdrave ishrane

  • Prvo i osnovno pravilo kod ishrane je raznovrsnost.
  • Izbegavajte hranu koja sadrži proste šećere. Birajte sveže povrće i voće (u umerenim količinama)
  • Izbegavajte hranu koja sadrži trans masti i koristite izvore dobrih masti (avokado, maslinovo ulje, koštunjave plodove…)
  • Izbegavajte mlečne proizvode jer mleko tj. laktoza može narušiti imuni sistem, pogotovo ako se radi o ljudima koji su intolerantni na laktozu ili proteine iz mleka.
  • Unosite dovoljnu količinu proteina koji mogu biti životinjskog ili biljnog porekla.
  • Susam, spelta, heljda, laneno seme, proso i osmorazredni kukuruz su namirnice koje moraju biti  u vašem jelovniku.
  • Maksimalno smanjite unos alkohola. Ljudi koji konzumiraju alkohol podložniji su respiratornim oboljenjima i teže se oporavljaju od infekcija. 

 

Suplementacija

Imuni sistem se gradi i nije nešto što možemo da se izgradi za nekoliko dana. Ipak kako bismo ubrzali proces, možemo da uključimo suplemente, koji će biti dovoljno jaki da Vam pomognu, a u isto vreme dovoljno blagi da ne mogu da Vam naškode. 

Preporučuju se:

  • vitamin D
  • Cink
  • Selen
  • Probiotik
  • Folna kiselina

 

Redovan san

Ukoliko ne spavamo dovoljno i ne ležemo na vreme, imunitet slabi. Kako bismo ojačali imunitet odmor je jedna od ključnih stavki. Spavajte šest do osam sati i trudite se da ležete što ranije. Svaki sat sna pre ponoći biće vam dragocen. 

 

Fizička aktivnost

Fizička aktivnost je jedna od važnih činioca u očuvanju našeg imuniteta i opšteg zdravlja. Probajte da budete fizički aktivni koliko je to moguće i koliko novonastala situacija dozvoljava. Prošetajte pored reke, idite na trčanje ili trenirajte kod kuće pola sata. 

Na ovaj način, ispunićete i ovu važnu stavku. 

Kako smo već rekli, imunitet se ne gradi za nekoliko dana. Za jak imunitet potrebne su zdrave navike i stil zdravog života na duže staze. Zato, neka ova situacija bude nauk za sve. Ništa nije nemoguće, a životne okolnosti mogu da se promene u samo jednom danu. Niko, pa ni mi nismo svemogući i neuništivi. Neophodno je da radimo na sebi, radimo na našem zdravlju i građenju zdravih navika.

Poštujte svoje telo, poštujte jedni druge i pomozite kada ste u prilici. Mali doprinos svih nas je veliki doprinos na širem planu, u nadi da će bolest što pre proći, a posledice biti minimalne. 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *