Kako postaviti novogodišnje fitnes odluke koje ćeš poštovati

Razno

Da li na početku godine postavite ciljeve ali se nešto uvek izjalovi?

Da li nakon novogodišnje ludnice sebi kažete “ Ova godina je moja,krećem ozbiljno da treniram i stvarno ću se posvetiti”, ali se to ne dogodi.

Zamislite da želite da kupite auto, znači auto je vaš cilj, i krenete da pravite planove koji bi auto želeli da kupite, gledate oglase, razmišljate  kakve felne će taj auto imati, kakvo ozvučenje, gde ćete ga parkirati, gde ćete sve putovati itd. Sve to planirate A NE ZNATE baš koliko tačno para imate.

Samim tim skoro sve pada u vodu, gubite volju i odustajete, ili cilj odlažete, a deo novca potrošite na putovanje.

Ovaj primer je jako povezan sa onim što se dešava u fitnesu, ljudi žele nešto a pre toga nisu proverili svoju početnu tačku tj. odakle treba da krenu, pa se ispostavi da imaju neki zdravstveni problem ili nefunkcionalnost, pa im treba duže vremena nego što u oni planirali, i neki drugačiji pristup treningu i ishrani, razočaraju se, izgube volju, odustanu ili odlože, i naravno vrate se starom životu, loša hrana i neaktivnost. 

Pratite ovih 5 koraka koji će vam pomoći da ne napravite ovakvu grešku i ostvarite svoj cilj.

Korak br.1 Saznaj svoje početno stanje

Šta bi ovo trebalo da znači?

Da bi jasno mogli da definišemo cilj, napravimo konkretan plan i odredimo vremenski period za taj cilj, moramo znati odakle krećemo.

To možemo proveriti na više načina, nešto možemo i sami ali za većinu stvari nam je potrebna stručna pomoć.

Ako stvarno želimo da ostvarimo svoj cilj i hoćemo da to uradimo na pravi način, kako bi do željeno cilja došli za što kraće vreme i na bezbedan način, evo šta od testiranja i merenja trebamo uraditi.

Merenje telesnog sastava

Merenje telesnog sastava znači provera koliko imamo kilograma, koji nam je procenat masti, kolika nam je mišićna masa, koliki su nam obimi a poželjno je i napraviti par fotografija posebno ako nam je cilj gubitak kilograma. Za merenje telsnog sastava se najčešće koriste metode bioimpednace (vaga) ili kaliper– kojim se mere kožni nabori.

Testiranje funkcionalnosti

Biti funkcionalan znači da smo sposobni da uradimo određeni pokret bez bola, asimetrije, limitacije ili kompezacije. U prevodu da li smo pri nekim pokretima limitirani i da li pri tim pokretima osećamo bol ili neku nelagodnost.

Postoji puno testova funkcionalnosti, a jedan od napreciznijih je FMS( Functiohttps://www.titanfitnes.rs/fms-testiranje/nal movement screening). 

Metaboličko testiranje

Testiranje metabolizma je ubedljivo najvažnija provera kao i najprecizniji način da saznamo u kom stanju je naš organizam. Ovom metodom za samo 20 min dobijamo podatke koliko je metabolizam brz ili spor, kakvo nam je ćelijsko zdravlje kao i kako naša pluća i srce rade.

U prevodu, koliko puta nedeljno, koju vrstu treninga, na kom intezitetu tj. pulsu trebamo trenirati, i kako se trebamo hraniti, kako bi popravili zdravlje, bili u boljoj kondiciji, izgubili kilograme – nam omogućuje ova vrsta testiranja.

A sada kada sve to znamo, e smo spremni da pređemo na sledeći korak.

Korak br. 2 Odredi realan fitnes cilj

Sada kada znamo gde se nalazimo i odakle  počinjemo, možemo postaviti realan cilj.

Relan cilj znači da to što želimo da postignemo bude jasno određeno, ostvarivo, vremenski ograničeno kako bi sebe dodatno motivisali i merljivo što je jako važno zbog praćenja progresa u samom procesu ostavrenja cilja.

Ako su merenja pokazala da imamo usporen metabolizam i da nam je areobni kapacitet slab, onda naš cilj treba biti ubrzavanje metabolizam što možemo postići treningom snage i intervalnim treningom koji će poboljšati naš aerobni kapacitet.

Ako su merenja pokazala da naše telo nije funkcionalno i da na više pokreta osećamo bol, onda naš cilj postaje poboljšanje funkcionalnosti i otklanjanje bola jer bez toga teško ćemo do bilo kog cilja stići.

Korak br. 3 Napravi plan

Sada kada imamo jasno definisan cilj, prlično je lako napraviti plan.

Ako nam je cilj mršavljenje plan može biti 2 treninga snage nedeljno i 2 do 3 puta kardio treninga( brza šetnja ili vožnja bicikle).

Ako nam je cilj poboljšanje funkcionalnosti,plan nam može biti 2 treninga mobilnosti, 2 treninga snage i svakog dana po 5 min korektivnih vežbi.

Takođe jako važno, napraviti  plan koji će nam  omogućiti da budemo konstantni a opet nas ne opteretiti  previše i dovesti nas u situaciju da pre vremena odustanemo. Krenuti  postepeno i dati  sebi vremena da se adaptiramo poremenama u ishrani, treningu, oporavku…. Plan mora biti  feksibilan i prilagodljiv, jer biće dana kada neće sve ići po planu.

Korak br. 4 Potraži stručnu pomoć ako ti je potrebna

Ako si do sada pokušavao da cilj ostvariš sam, i nis baš zadovoljan rezultatima,možda je vreme da angažuješ stručno lice koje će ti pomoći da na bezbedan i što brži način ostvariš to što želiš. Uz adekvatnu stručnu pomoć sam proces je mnogo jednostavniji, imaš nekoga ko razmišlja o tome kako da treniraš, kako da se hraniš, prati tvoj progres, podržava te i motiviše.  Pri izabiru trenera najbolje je ići preko preporuke, tj. da znate nekog ko već kod nekoga ide i zadovoljan je. Ako to nemate, onda potražite na internetu i fokusirajte se na testemonijale i recenzije ali pravih ljudi. Birajte video testemonijale i google recenzije jer su to najpouzdaniji izvori kvaliteta.

Korak br. 5 Budi strpljiv i konstantan

Neophodno je naoružati se strpljenjem, jer cilj koji je pred nama traži određeno vreme, i ljudi su često nerealni, da li iz ne znanja ili prevelike želje, pa misle da cilj mogu ostvariti za nekoliko meseci a u tu situaciju u kojoj se nalaze su se doveli godinama. Zato je bitno biti strpljiv i ne očekivati rezultate kao sa reklame za par meseci. 

Biti konstantan je možda još važnije, jer jedan od navećih preduslova za uspeh je biti istrijan u tome što radiš. 

Podelite cilj na manje ciljeve što če vam omogućiti da budete istrajniji i konstantniji jer ćete do nekog rezultata doći za kraće vreme i tako sami sebe motivisati. Zapamtite da je cilj u fitnesu šta god on bio, proces koji traži vreme. Do nekih manjih promena i rezultata  potrebno je minimum 3 meseca kontinuiranog  rada a za neke veće ciljeve su nekad potrebne i godine. Zato budite strpljivi i istrajni.

Dakle?

Kao što smo rekli, nova godina je verovatno najbolji momenat za promenu i kretanje u nešto novo ili nešto što dugo želimo, ali da li ćemo to ove godine konačno i  postići u mnogo zavisi od ciljeva koje budemo postavili a još važnije od toga da li te postavljene ciljeve možemo ispoštovati.  Svaki cilj traži vreme zato je jako važno odrediti svoju polaznu tačku i preduzeti sve potrebne korake kako ne bi stajali u mestu ili se vrteli u začaronom krugu kao na primer prošle godine.

Uradite nešto za sebe

Ako želite da saznate vaše početno stanje, postavite jasne i  realne ciljeve i napravite plan kako do cilja da dođete, mi u Titanu ćemo vam rado pomoći. Ono što trebate da uradite je da zakažete besplatne konsultacije i tako donesete pravu novogodišnju odluku. Čekamo vas.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *